• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Missnöjd med northmill banks upplysning

A

Anders j

Gäst
Poäng: 0
Planerade att söka samlingslån längre fram då jag jobbar på att få ner uc betyget. Var akut behov av 25000kr och sökte ett lån med creditsave. Såg att northillbank tog credissawe och sökte då. Fick sen en uc från dom och ringde och frågade varför. Svaret blev dom tar först creditsave och godkänd där tar dom även uc. Står på alla sidor vilka som inte tar uc och där ärdom med att dom tar creditsave. Gick sen om och lusläste på deras hemsida och tokletar man så hittar man till sist att dom tar uc om man är godkänd på creditsave. Men tar en kvart innan man hittar denna upplysning. Så nu har jag tagit. Hjälp av konsumentrådgivare och så här kan dom inte göra.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

No1knows

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
28 Januari 2020
Meddelanden
152
Mottagna reaktioner
50
Poäng
177
Du har nog tagit hjälp helt i onödan. Northmill påvisar ingenstans att det är en kredit utan UC, som på så många andra sidor. Går du in i deras hjälpverbet och skriver upplysning så står det klart och tydligt att det är en UC om creditsafe upplysningen blir godkänd.

Tyvärr för din del så kommer ju ditt UC betyg skjuta i höjden nu när du har en fullt utnyttjad kredit antar jag, till råga på allt hos ett företag som northmill. Lider med dig vännen, du som hade planerat samlingslån.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 822
Mottagna reaktioner
13 071
Poäng
10 087
Dom har gjort som dom skrev att dom gör?
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 678
Mottagna reaktioner
838
Poäng
747
Vem som helst som har ett legitimt behov får ta en UC på dig. Att du har sökt lån är i högsta grad ett legitimt behov.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp